niedziela, 6 marca 2016

Wysokoenergetyczne batony

Nie da się ukryć, że od jakiegoś czasu w Polsce panuje moda na wszystko co związane z byciem fit. Każdy chce wyglądać dobrze lecz nie każdy ma w sobie tyle samozaparcia by ruszyć pupę z kanapy i wybrać się na siłownię czy inne miejsce, w którym krok po kroku mógłby zbliżać się do swojej upragnionej figury. Często spotykam ludzi, którzy ze złością opowiadają o swoich ciężkich treningach, litrach potu które zostawili na siłowni ćwicząc 5 razy w tygodniu ale wciąż nie widzących efektów swoich ćwiczeń. Po dłuższej rozmowie z taką osobą okazuje się, że największym problemem jest jedzenie... Dla większości z was pewnie oczywistą rzeczą jest fakt, iż 70% dobrej sylwetki stanowi dobre odżywianie ale nie powinniśmy zapominać także o ludziach, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę ze zdrowym stylem życia bo sam fakt, iż zdecydowali się zamienić snickersa na samodzielnie zrobionego batona energetycznego jest dużym sukcesem.

Przedstawiam wam przepis wraz z filmikiem wyjaśniającym krok po kroku jak samodzielnie i w prosty sposób możecie przygotować zdrowe ciasto, które z łatwością można podzielić na mniejsze części tworząc batony, które zastąpią wam posiłek w trakcie dnia i dodadzą energii na długi czas.

Do zrobienia takich batonów potrzebne wam będą:


  • płatki owsiane (1000g)
  • daktyle (500g)
  • pistacje/ migdały/ nerkowce (300g)
  • żurawina (200g)
  • zmielone ziarna kakowca (100g)
  • masło orzechowe (200g)
  • olej kokosowy (200g)
  • miód (200g)
  • nasiona chia (100g)
  • nasiona lnu (10 łyżeczek)
  • żelatyna (20g)



Jeżeli chodzi o wartości odżywcze wypadające na jednego batona to przedstawiają się one następująco (w zależności od wielkości batonów mogą się one nieznacznie różnić, my zdecydowaliśmy się na większe kawałki co dało nam ok 20 batonów)

618kcal
Białko: 32g
Tłuszcz: 34,2g
Węglowodany: 81,5g








Copyright © 2016 Un'usual vibe , Blogger